آويناآوينا، تا این لحظه: 12 سال و 8 ماه و 27 روز سن داره

آوينا عشق مامان و بابا

باي باي پوشك

1392/3/26 18:08
نویسنده : مامان ليلا
382 بازدید
اشتراک گذاری

1 ماه گذشته با گرمتر شدن هوا تصميم گرفتم كه آوينا پوشك و شيشه شيرو كنار بذاره . در مورد شيشه كه نه تنها موفق نبودم بلكه وابسته ترم شده اما در عرض 1 هفته آوينا با رضايت كامل پوشك و كنار گذاشت و دو روز پيش هم واسه اولين بار بدون پوشك رفتيم خونه مامان مهتاب كه كاملا همكاري كرد فقط وقتی برای مدت طولانی بيرون ميريم پوشك ميشه كه اونم هر بار خبر كنه و امكانش باشه بازش ميكنم

اینکه آوینا چطور از شیشه و پوشک خلاص بشه از مدتها قبل منو میترسوند  با وجود اینکه همه از ١ سالگیش واسه پوشک می گفتن اما من هیچ اقدام و تلاشی نکردم و خواستم با نظر روانشناسا پیش برم که خوشبختانه زودتر از اونی که فکر میکردم موفق شد از این مرحله بگذره البته آوینا اصلا از قصري استفاده نميكرد  و گاهي نصف روزم تو توالت مي گذشت و خيلي وقتا واقعا كلافه ميشدم اما لبخند تحويل دخملی ميدادم .......


اما در مورد شيشه واقعا تواناييشو ندارم سعي مي كنم با غذا سير نگهش دارم اما وقتي شير مي خواد بدون هيچ مقاومتي واسش درست مي كنم خيلي دلم مي خواد خودش كنار بذاره و بگه ديگه نميخوام.

چطور بگم نه وقتي اينجوري با ميل مي خوره ناراحت

علاوه بر شيشه شير خودش به ياد دوران نوزادي مي خواد با پستونك عروسكش بخوابه

گلم یاد گرفته خودش شورت ، شلوار و کفش بپوشه اونم به سلیقه خودش. تمام لباساشو از کشو بیرون می آره انتخاب می کنه و میپوشه البته گاهی اشتباهی و خیلی بامزه . به منم می گه مامانی کوککم اکن (کمکم نکن) . البته علاوه بر لباسا برنامه ها و آهنگا رو هم اونه كه انتخاب مي كنه فقط آهنگاي شاد و مخصوص رقص رو آهنگ مي دونه و در مورد بقيه  ميگه از اين دوست ندادم عبضش كن

زیر لب یه چیزایی زمزمه می کنه مخصوصا وقتی تنهایی تو اتاقه . خیلی بامزه و خوردنی با عروسکاش صحبت میکنه و تمام حرفایی رو که من به خودش گفتم بدون کم و کاست و به زبون شیرین خودش تحویل عروسکا می ده مثلا عاشق لاکه که دستش نمیدم به عروسکش میگه : دست به لاک ازنیا ،خطر کاکه ، رو قالی میزه مامان ناداحت میشه ها

جلو تلویزیون می ایسته و حرفاشونو تکرار می کنه مخصوصا تبلیغارو بعد هم گوشی برمیداره و از بابایی  تمام خوراکیها و اسباب بازیهایی رو که دیده میخواد مثل خوراکی مورد علاقه ش دنت

وقتي بهش اخم مي كنم يا خواسته اش اجابت نميشه سريع تو اتاق ميره تكيه به ديوار مي ده و اخم مي كنه يا اگه شديد باشه خودشو محكم با زانو به زمين مي زنه و گريه مي كنه . اما دو دقيقه كه سراغش نميرم به بهانه اي مياد بيرون و اصلا به روي خودشم ني آره كه قهر كرده . عاشق صورت ماهشم وقتي ابروهاشو تو هم مي كشه ولي وقتي بهش مي گم اخم كن نميدونه منظورم چيه و ميگه : خ خ خوووووو

شيرين تر از عسلم

نميداني چه لذتي دارد ديدن تويي كه هر روز خانوم تر ميشوي و بزرگتر و من چقدر دلتنگم براي تمام لحظه هايي كه به سرعت مي گذرند..........

دوستت دارم

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (9)

مامان نی نی
27 خرداد 92 14:45
سلام عزیزم ماشاالله داری هر روز خانم تر میشی گل قشنگم آفرین به شما که پوشک رو کنار گذاشتی انشاالله همین جور پیش بره واز شیشه شیر هم جدا بشی مامان لیلا نازنین من هم مثل شما برای از پوشک واز شیر گرفتن فاطمه دغدغه دارم وحتی مشاوره هم رفتم وگفتن می تونم از حدود 18 ماهگی شروع کنم ، برای از شیر گرفتن فاطمه بد نبوده هنوز کامل نگرفتمش اما خیلی کمتر بهش میدم ولی برای پوشک واااااایییییییییییی یه استرس شدید تو وجودمه نمی دونم چرا احساس میکنم نمی تونم یعنی جالبه که خود فاطمه بعضب وقت ها خودش با زبون بچگانه اش می فهمونه بریم دستشویی ولی من زیر بار نمی رم آیا آوینا شما رو خیلی اذیت کرد؟ میشه راهنماییم کنید ممنون دوستتون دارم
الهام مامان آوینا
27 خرداد 92 15:50
سلام لیلا جووون. افرین واقعا خیلی خوب و زود تونستید از پوشک بگیریدش.. من که از حالا احساس ناتوانی می کنم و همش نگرانم نکنه اوینا همکاری نکنه و ... خدا کنه برای دختر من هم همینطور که نوشتید خیلی این پروژه اسون باشه..

ايشالا كه همينجوره.آوينا جونو ببوسيد
مامان کیانا
28 خرداد 92 9:02
سلام بر آوینا و مامان گلش. عزیزم بهت تبریک می گم که تونستی آوینا رو از پوشک بگیری . ولی در مورد شیشه به نظر من شیر خوردن خیلی مهمتر از شیشه است . به شیر خوردنش اهمیت بده . نوه خاله ام با اینکه الان 4 سالشه هنوز تو شیشه شیر می خوره و ماشالله روزی 3 تا بطری شیر دامداران می خوره ، ماشالله هیکلش خیلی پره . ممکنه اگه از شیشه بگیریش از شیر بریده بشه و این خیلی بدتر از شیشه خوردنه . موفق باشی راستی بفرما خصوصی
مامان کیانا
28 خرداد 92 9:04
یادم رفت رمز رو خصوصی کنم لطفا تائید نکن

ok عزيزم
مامان آرینا مو فرفری
28 خرداد 92 12:36
آفرین به آوینا جون که دیگه پوشک نمی شه و روز به روز خانوم تر می شه .

ممنون خاله جون آرينا رو ببوسيد
مامان نوژاجونی
30 خرداد 92 1:14
عزیزم خیلی خوشحال شدمم که آوینا جونوازپوشک گرفتی لطفا از تجربه هات برامون بنویس منم مثل همه مامانها که برات کامنت گذاشتنداین استرس رو دارم تجربه میکنم.ولی نوژاجون هم خوب پیشرفت کرده .عزیزش در روز تامن از سرکار بیام آموزش روشروع کرده و نصف روز پوشک نیست ولی من احساس می کنم زوده بیشتر راهنماییمون کن لطفا

به نظر من زود شروع نكنيد صبر كنيد آمادگيشو داشته باشه ببوسيدش
مامان ایدین
30 خرداد 92 20:30
افرین که پو شک رو کنار زدی
مامان مریم
11 تیر 92 18:33
خسته نباشی مامانی ..میدونم خیلی کار سختی انجام دادی..
مامان آروین (مریم)
8 مرداد 92 11:23
سلام
دوست داری تو ماه مبارک رمضان ثواب داشته باشی ؟ اون هم کمک به کودکان نیازمند .....
تو مسابقه نی نی شکمو شرکت و هدفم از شرکت در صورت برنده شدن ، اهدا مبلغ مورد نظر به کودکان نیازمند می باشد. در صورت تمایل و شریک شدن در ثواب آن می توانید کد 737 را به شماره 20008080200 ارسال نمائید . همچنین می توانید به اعضای خانواده ، دوستان ، همکاران و سایرین هم خبر بدهید تا در این اجر معنوی شریک باشند .
پیامبر اکرم (ص) : بخشنده بودن قبل از آنکه توانائی مالی بخواهد ، قلبی بزرگ میخواهد .
منتظر قلب های مهربونتون هستم .


اميدوارم آروين جون برنده بشه تا بتونيد اين كار نيك و انجام بديد