آويناآوينا، تا این لحظه: 12 سال و 8 ماه و 27 روز سن داره

آوينا عشق مامان و بابا

جديدترين ديكشنري 17 ماهگي

1391/10/20 14:46
نویسنده : مامان ليلا
479 بازدید
اشتراک گذاری

دخترم به خوبي مي دونه مامان بابا چقدر دوسش دارن و جواب سوالامونو مي دونه

خوشگل مامان كيه : من من

عزيز بابايي كيه : من من

عشق مامان كيه : من من

و ......

دخترم ديگه خانوم شده بلده بشماره

يه ك ، دو  ، ته ، تار  (يك ، دو ، سه ، چهار)

بعضي از صداها رو مي شناسه

كلاغه ميگه : قار قار

گنجشكه ميگه : ديك ديك (جيك جيك )

مرغه ميگه : قدي قدي قدي

گاوه ميگه : ما ما

هاپو ميگه : هاپ هاپ

ببعي ميگه : بع بع

پيشي ميگه : ايو ايو (ميو ميو)

كلمات جديد

كوشيد : خورشيد

مده ايي : مدرسه

بائون : بارون

ماتين : ماشين

توتي : توت فرنگي

داس : گيلاس

دوتر : لوستر

لوستر يكي از چيزايي بود كه از 1 ماهگي توجه آوينا رو به خودش جلب كرد و با نگاه كردن بهش آروم بود گاهي به زبون خودش باهاش حرف ميزد و مي خنديد حالا هم خيلي دوسش داره

توتو : كنترل ( كه اينروزا بين اسباب بازيهاي آوينا جا باز كرده و مدام دستشه و در تلاشه كه باتريهاشو بيرون بياره و سر جاش بذاره )

دخترم هنوز ياد نگرفته از ضميرا درست استفاده كنه و آخر بعضي كلمات ش مي ذاره مثلا

بغلش : بغلم كن

بده ش: بده

يا

شلوار و جورابشو مي اره ميگه پات يعني پام كن

اما من ديوونه ي همين جور حرف زدناتم كه گاهي مخصوص مامانيه و بايد واسه بقيه ترجمه بشه

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (7)

مامان کوثری
20 دی 91 9:41
با سلام با طراحی تقویم 92 با عکس کودک عزیزتان و طراحی انواع تم های تولد در خدمت شما هستیم طرح های جدید تقویم ما را حتما ببینید http://temparti.blogfa.com/
مامان حلما
20 دی 91 9:54
سلام دخمل خانم ببخشید حلما یک نسخه از دیکشنری شما رو احتیاج داره میشه به ما بدید.

به اندازه ديكشنري بوس هديه به حلما جون
خواهر فرناز
20 دی 91 10:35
دوستای گلم سلام من (فرناز ) تومسابقه شرکت کردیم اگه میشه به من رای بدین شاید این دفعه من برنده بشم ببخشید زیاد وقتتون را نمیگیریم شماره عکس من 0012 منتظر دستان پر مهر شماست راستی بهمون اطلاع بدین تا ازتون تشکر کنم یادتون نره ها وگر نه دلم میشکنه وغصه می خورم زمان رای گیری هم فقط و فقط روزچهارشنبه 20 و پنج شنبه 21 دی هست اینم آدرس http://ninimod.niniweblog.com/post57.php میشه به دوستاتونم بگین به فرناز رای بدن
مامان مریم
20 دی 91 11:34
ای جوونم...چقده شما خوردنی هستی عزیزم..


مرسي خاله جون
کایی (خاله)
21 دی 91 14:03
الهی که فدای شیرین زبونیات بشم خوشکل من
خاله ی مهربون
27 دی 91 14:10
سلام عزیز خاله/قربون دختر خوشکلم برم که خیلی خوش زبونه/واسش حتما صدقه بدین گلم

مرسي خاله جون حتما
مامان ملیکا
8 بهمن 91 13:11
ممنونم عزیزم آفرین به مامان خوب آوینا جون که انقدر با آوینا جون کار میکنه..