آويناآوينا، تا این لحظه: 12 سال و 8 ماه و 30 روز سن داره

آوينا عشق مامان و بابا

جمله گويي دخترم

1392/1/27 17:51
نویسنده : مامان ليلا
497 بازدید
اشتراک گذاری

از دو ماه پیش و مخصوصا ایام نوروز جمله های شیرین و کودکانه دلبندم جو خونمونو شادتر و دلنشین تر از همیشه کرده

 

بعد از واکسن١٨ ماهگی تا مدتها آوینا دست به پاش می گرفت و به همه می گفت داگون شدم (داغون شدم) هر وقت زمین میخوره یا درد داره بازم همون جمله رو میگه داگون شدم بوسش کن . اوایل بین کلمه ها مکث داشت اما حالا دیگه به خوبی حرف میزنه و منظورشو میرسونه

اولين جملات

داخل اتاقش ميره درو ميبنده و ميگه مامان ددو با‍ژ كن

ميره سراغ كشوها و اگه باز نشدن ميگه بابا قفش كرده

وقت خواب و بیداری : کابیدم _ ايدار شدم

بعد از شير خوردن : تموم شد اوپزه بود (خوشمزه)

بعد از حمام ، لباس پوشيدن ، گل مو زدن يا كرم زدن ميگه خوشگل شدم البته به بقيه هم ميگه خوشگل شدي

از ایام عید خیلی بامزه به جمله هاش کلمه "دیگه " اضافه میکنه و زیباترشون میکنه

ميگه :

دعواش اكن ديگه (بيشتر وقتا از ضمير غائب واسه خودش استفاده ميكنه)

اگه كسي بهش خيره بشه و خوشش نياد ميگه نگاش اكن ديگه

مامان مي مي ايكام ( وقتي شير ميخواي)

اگه كسي به وسايلم دست بزنه :كيف مامان دست ازن ديگه

پاتو بردار ديگه

ماهی کوچودو سدام  _ ماهیشو خیلی دوست داره و هر روز بهش سلام می کنه

اينروزها وابستگي آوينا به من خيلي بيشتر شده و دوست داره موقع بازي كنارش باشم و مدام تكرار ميكنه مامان بيا بشين ، مامان اكن ، دب تاب بابا دست ازن ديگه

وقتی قند یا پسته میخواد : کوچول کوچودو ایکام

ایکی دیگه ایکام وقتی از چیزی خوشش میاد

چشمام بزنم (منظورش آرايش يا عينكه)

دستم تثیفه ، تبیزش کن ، بشودش (خیلی حساسه دستاش کثیف باشن‌)

و...............

عزیز دلم تقریبا همه جملاتو میگه حتی گاهی جلو تلويزيون ميشينه و حرفارو تكرار ميكنه  خيلي شيرين و شنيدني هر روز واضحتر و كاملتر از قبل  صحبت ميكنه  و اين موضوع خيلي خوشاينده و به من ميفهمونه كه تو هر لحظه داري بزرگتر ميشي اما گاهي خيلي دلم تنگ ميشه واسه شنيدن تمام كلمه هاي اشتباه و بامزه

خداي مهربانم شكر كه دخترم و همه اين لحظات زيبا را نصيبم كرده اي

چقدر خوشبختم با تو دلبندم

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (15)

مامان ضحا
28 فروردین 92 7:59
سلام
الهييييييي اين آوينا جون چقدر ناز حرف ميزنه
_________$$_________$$$
_____________________$$$$_______$$$___$$$$$
____________________$$$$$$_____$$$___$$$$$$$
___________________$$$_$$$$___$$$__$$$$____$
___________________$____$$$$_$$$$_$$$
_______________________$$$$$$$$$$$$$$
آپم و منتظر حضورت _______$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
____هستم__________$$___$$$$$$$$$$$$$$$$$
..____________@ __$$____$$$$_$$$_$$$__$$$$$
_________€€€€€€€€$____$$$$___$$__$$$$___$$$
______€€€€€€€€€€€€€€__$$$_____$$___$$$____$$
____€€€€€€€€€€€€€€€€€€_$$_____$$$___$$$____$
___€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€_$$_____$$____$$$
__€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€_$_____$$$____$$
_€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€____ __$$$____$
€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€______$$$
$$$___$$$___$$$___$$$___$$$_____$$$
_°_____°______°_____°_____°_____ _$$$
_____________€__________________$$$
_____________€__________________$$$
زود بیااااااااااا ____€_________________$$$$
_____________€._______________$$$$$
_____________€..____________ $$$$$$$$
____________€€€€€€€._..-♥*°*♥-.._ ~~~*°*~~~
~~~ _..-♥*°*♥-..~~~~ _..-♥*°*♥-.._
_..-♥*°*♥-..__..-♥*°*♥-.._


ببخشيد به اينترنت دسترسي نداشتم .ضحاي مهربونو ببوسيد
متین من
29 فروردین 92 2:03
وای چه بامزه حرف میزنی کلی خندیدم مثل داغون شدم کیف مامانو دست نزن حواست هم به همه چیزهست دیگه عزیزم شیرین زبون بوووووووووووووووس

لطف داريد متين جونو ببوسيد
مامان مریم
29 فروردین 92 18:29
جیگرمی داگون شدم..خدا نکنه فدات شم...حرف زدنات خیلی شبیه مهتابه...میبوسمت عزیزم...

مهتاب جونو ببوسيد
مامان نی نی
30 فروردین 92 10:14
سلام عزیز دلم هزار ماشاالله خیلی شیرین شدی خاله جونم
انشاالله هزار ساله بشی عزیزم وهمیشه شیرین زبون باشی قندوعسلم
I LOVE YOU


مرسي خاله جون
متین من
31 فروردین 92 12:12
سلام مامانی قالب وب متین خیلی هزینه اش نشد یک دوستی دارم 5000 تومن میگیره سفارشی هرجور هم بخوای درست میکنیه خواستی بگوتا ادرس بهت بدم

مرسي عزيزم حتما
خاله ی آریسا
1 اردیبهشت 92 10:15
معلومه که حسابی شیرین زبون شدی خاله
مامی مهتا
1 اردیبهشت 92 11:28
ای جااانم دخمل شرین زبون با این حرف زدنت ..

مرسي خاله مهربون
مریم (مامان آرینا)
2 اردیبهشت 92 17:14
ای قربون شیرین زبونیت
الناز مامان بنیا
9 اردیبهشت 92 15:56
وای که من عاشق این جمله گفتنت هستم عزیزمممم
سیب سرخ کوچولو
9 اردیبهشت 92 19:53
فدای دخملی شیرینننننننن زبون بشم من.مامانی کجایی چرا آپ نمیکنی.برام روی ماه آوینا جون رو ببوس.

مدتيه سرم شلوغه به زودي ميام
مامان ضحا
10 اردیبهشت 92 7:33
_______$$____________$$ ______$$$__$_$$____$$_$__$$$ _____$__$__$$__$__$__$$__$__$ _____$__$$$_$__$$$$__$_$$$_$$ ____$$$$_____$$$__$$$_____$$$$ ___$__$________$__$________$__$ ___$__$_________$$_________$__$ ____$$__________$$__________$$$ ___$__$_____$$$$__$$$$_____$__$ ___$__$____$$$$$$$$$$$$____$__$ ____$$$$____$$$$$$$$$$____$$$$ _____$__$____$$$$$$$$____$__$ _____$__$_____$$$$$$_____$__$ ______$$$$_____$$$$_____$$$$ _______$__$_____$$_____$__$ _______$__$$$________$$$__$ ________$$$__$______$__$$$ __________$__$$$__$$$__$ ____$$$$$__$$$__$$__$$$_$$$$ ___$_____$__$__$$__$__$_____$ ___$______$__$$__$$__$______$ ___$_______$__$__$__$_______$ ___$________$_$$$$_$________$ ____$________$____$________$ ___$_________$____$_________$ _$$_$________$____$________$_$$ $__$_________$$$$$$_________$__$ $__$___$$$$$$_$__$_$$$$$$___$__$ $___$_$____$_$$__$$_$____$_$___$ _$__$$____$_$_$__$_$_$____$$__$ __$__$$$$$ $__$__$__$_$$$$$__$ ___$______$___$__$___$______$ ___$_____$____$__$____$_____$ ____$___$_____$__$_____$___$ _____$$$______$$$$______$$ روز زن و روز مادر رو بهتون تبريك ميگم.
مامان آویسا
10 اردیبهشت 92 15:57
دوست خوبم روز مادر مبارک
مامان مریم
10 اردیبهشت 92 18:35
به تو سلام می کنم، تا خانه عروجم با دعای تو بنا شود و دلم در آسمان آبی مهرت رها شود روزت خجسته، لبانت پر ز خنده و دلت شاداب و سرزنده باد . . .
سمانه مامان ستایش
11 اردیبهشت 92 4:05
عشق یعنی مادر صبر یعنی یک زن مهر یعنی دختر نور یعنی خواهر هر چه هستی عشق یا صبر،مهر یا نور روزت مبارک
مامان آرشیدا کوچولو
15 اردیبهشت 92 1:39
عاشق این شیرین زبونی هاشم من